Vi har valt att skapa ett eget ord, ett ord som inte finns. Tanken med namnet är att det inte ska säga dig något men samtidigt säga allt om vad vi gör. Skulle man kunna slå upp Luppidé i en ordbok så skulle det stå en idé för en levande upplevelse av något. En levande upplevelseidé. Tänk ”jag fick en så bra luppidé”. Det är det vi levererar och jobbar med hela tiden.
Glödlampan är en given symbol för oss. En klassisk illustration av en idé. För oss illustrerar symbolen den idé som alltid är grunden i de levande upplevelser vi levererar, oavsett om det är ett event vi tar fram eller en miljö vi skapar. Vad vill du kommunicera och hur? Låt oss ta fram en idé, en Luppidé.
Vår resa startade i vårt systerföretag ZILLOMAN. Utvecklingen gick genom kultur in i kommunikationsbranschen. Efter ett antal år blev det dags för oss att ta ännu ett kliv och vi startade därmed Luppidé med nya kompetenser. Med utgångspunkt i olika perspektiv så som eventproduktion, marknadskommunikation, journalistik, storytelling och konstnärlighet skapar vi idéer för ‘living content’.