För ett tag sen besökte vi Veronica Maggios konsert på Hovet i Stockholm. Till tonerna av låten ”Snälla bli min” fylldes plötsligt hela Hovet, inte av tändare som förr, utan av ficklampor från mobiler. Såg vi Maggio på scenen i verkligheten eller via skärmen på telefonen i vår jakt efter ett klipp att lägga upp på diverse sociala medier? Det slår oss hela tiden att vi lever i ett alltmer digifysiskt samhälle och det är alltså också en av trenderna man pratar mycket om just nu.
På denna trend tas det såklart fram massvis av spännande produkter. Man letar efter nyttan i produkten för användaren eller önskar skapa interaktivitet med produkten på olika vis. Hapifork är ett exempel på en sådan produkt. Den ser till att du äter långsamt och trycker på hälsonyttan för användaren. Orange är fenomenala på att ta fram denna typ av produkt. Redan för 5 år sedan tog man fram stövlar som genom rörelse eller T-shirts som med hjälp av ljud möjliggjorde för användaren att ladda sin mobil under festivaler. För vem skulle vilja att mobilen dog!